Frans Bauer voor Lidl: 'Heb je Chí-nees voor mij'

Lidl lijkt het pad te betreden van 'de BN'er met de Lidl-versie van zijn tophit'.

De hoofrdol in de nieuwste commercial van Lidl is weggelegd voor de teddybeer van het Hollandse lied, Frans Bauer. 'Heb je even voor mij', de eerste regel uit het refrein van zijn all time favourite, is voor de gelegenheidl veranderd in 'Het je Chí-nees voor mij'. (Ook al levert dat een klein metrum- c.q. klemtoonprobleem op.)

Bedremmeld
De volkszanger, die zoals bekend altijd wakker gemaakt kan worden voor een maaltijdje afhaal-Chinees, springt na zijn optreden in zijn auto om naar huis te scheuren, nadat zijn vrouw heeft ge-appt 'We eten CHINEES!!!' Het blijkt echter te gaan om 'Chinese stamppot'. Dat moet de behoudende Nederlander aansporen om wat meer te variëren met stamppot. Bauer kijkt toch bedremmeld. 'Is er ook kroepoek?'

Stamppotseizoen
Albert Heijn zet stamppot op een andere manier in de spotlights. Bij aankoop van verschillende stamppotgroenten en -aardappelen, krijgen klanten een actiecode die ze kunnen verzilveren voor een schaatsles.

 

Serie
Het is de tweede keer dat Lidl bekende Nederlandse zanger in zijn commercial betrekt. Eerder maakte George Baker van zijn wereldhit 'Little brown bag' de Lidl-versie 'Lidl brown bag'. De vraag is: who's next?

 

 

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Jorieke de Vries en Anniek Evers
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Jeroen van Eck
Account: Jolies van Rijn
Agency producer: Sarah Giliam
Creatie: Lesley Jutte, Jesse Amatsahip, Antoine Houtsma
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Regie: Antoine Houtsma
Producers: Kerstin Kambier, Eveline Bloemendal
DOP: Gabor Deak
Edit: Gert-Willem Visser
Post production: Ambassadors
Geluid: TopFormat
Muziek: Frans Bauer
Muziek Licensing: cris&jef music

Advertentie