Groei Schiphol leidt tot meer media-exposure

De toenemende drukte op en rond de luchthaven biedt adverteerders interessante perspectieven.

Afgelopen jaar reisden 68,4 miljoen mensen van, naar of via Schiphol: bijna 5,3 miljoen (7,7%) meer dan in 2016. Daardoor kwamen nog meer vakantiegangers en zakenreizigers op de luchthaven in aanraking met acties en uitingen van adverteerders.  

Arthur de Groot, sales director Schiphol Media: ‘Het aantal reizigers via Schiphol is de laatste jaren sterk toegenomen en ook in 2018 verwachten we weer te groeien. Naast enorme bezoekersaantallen hebben we ook erg aantrekkelijke doelgroepen en geavanceerde manieren om deze te bereiken. Achter de douane komt 60% van ons publiek uit het buitenland. Dat maakt onze digitale en fysieke media-objecten zeer interessant voor internationaal georiënteerde merken. Maar ook Nederlandse doelgroepen en specifieke bezoekersstromen – zoals zakenreizigers – kunnen we uitstekend targetten met kwalitatief hoogstaande mediaproducten.’

Ontwikkeling op andere vlakken
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.