Premium

Hans Brouwer op eerste plaats van de Adformatie100 2017

Bekijk de volledige lijst onderaan dit bericht

Hans Brouwer van MassiveMusic én de A’DAM Toren is de meest onmisbare persoon van de Nederlandse marcomindustrie anno 2017. Dat werd donderdagavond bekendgemaakt bij de presentatie van de 2017-editie van de Adformatie100, de jaarlijkse lijst met honderd onmisbare mensen in de marcomwereld.

Op 2 staat de hoogste nieuwe binnenkomer, Antoinette Hoes van Wunderman Amsterdam/Blast Radius. De top-3 wordt gecompleteerd door Victor Knaap (MediaMonks), de nummer 1 van vorig jaar.

De Adformatie100 telt dit jaar een recordaantal uitvallers en nieuwkomers (48) én een recordaantal vrouwen: 30.

Bekijk de volledige lijst onderaan dit bericht

48 nieuwkomers, 48 uitvallers

Liefst de helft van de Adformatie100 van 2017 is vernieuwd. De helft valt dus ook eruit. Zoals, opmerkelijk, Ivo Roefs van DDB & Tribal Amsterdam, in de 2016-editie nog op 18. Lode Schaeffer van Indie, die vorig jaar al zakte van 7 naar 17, wordt nu niet meer genoemd.

Collega-icoon Erik Kessels valt er ook buiten, hij daalde in 2016 al van 40 naar 72. John de Mol van Talpa (63 in 2016, 2015: 15) is ook exit.

Ook een marketeer als Eva Ruiz van Vodafone (vorig jaar 28) is blijkbaar uit het oog uit het hart, net als Barbera Wolfensberger, die bij TMG blijkbaar niet zo zichtbaar als in haar FHV BBDO-tijd (ze was nummer 2 in 2015).

Met Diederick Koopal (54ste in 2016) viel de laatste VEA Legend uit de Adformatie100. De nieuwste Legend in de VEA Hall of Fame, Walter van der Mee, haalde de Adformatie100 nimmer, maar eerder wel Hans van Dijk, Bart Kuiper en Giep Franzen.

Hoe wordt de Adformatie100 samengesteld?

De Adformatie100 is een lijst voor en door het vak. De Top 100 wordt niet bepaald door de redactie van Adformatie maar door vakgenoten. We vragen elk jaar in november aan circa 200 vooraanstaande vakgenoten om drie onmisbare personen in het Adformatie-vak te noemen (‘Wie maakt het verschil?’).

Daarnaast reageren honderden lezers van Adformatie.nl op een onlineonderzoek dat wordt opgezet en uitgewerkt door Eva Gerritse, Research Consultant Brand Activation bij onderzoeksbureau Blauw Research.

Dit jaar vulden bijna 300 Adformatie-lezers de online-enquête in.

Zie ook:

>
>
>

 

Bekijk de Adfo 100 2017

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie