Qmusic introduceert 'programmatic FM'

Addressable advertising kan nu ook digitaal op de hoofdzender van Qmusic.

Het is vanaf nu mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar bijvoorbeeld de ochtendshow van Mattie, Fien & Igmar luistert, kan individueel worden bereikt.

Qmusic biedt daarmee samen met The Media Echange adverteerders als eerste FM-zender in Nederland diverse targeting mogelijkheden aan. Denk aan geo-targeting, dynamic creatives, retargeting en programmatic buying.

The Media Exchange is aangesloten op AppNexus, The Trade Desk, Adobe en Media Math.

Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic: 'Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.’ 

Eerder kwam de zender al met geo-targeting en het gratis pre-testen van commercials. 

Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: 'We hebben wederom een belangrijke stap gezet om onze missie te verwezenlijken, namelijk de relevantie van audio advertising te vergroten.' Hoogendijk zegt verder te hopen dat ook de andere radiozenders -m zoals die van Talpa Radio en de publieke omroep - meegaan in programmatic FM.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie