Renault geeft vrouwen de hoofdrol in campagne voor bedrijfswagens

Niet mannen, maar vrouwen zijn de ‘vakmannen’.

Publicis Amsterdam ontwikkelde voor Renault een campagne met de slogan ‘Bedrijfswagen voor de vakman’. Deze campagne is bedoeld om stereotypes en clichés te doorbreken, aangezien vrouwen in deze campagne de ‘vakmannen’ zijn. Vandaar ook dat de uitrol plaatsvond tijdens Internationale Vrouwendag (8 maart).

Doorgaans heerst het beeld dat mannen hun handen vuil maken en bezig zijn met sleutelen, bouwen en klussen. Renault probeert dat beeld te doorbreken met deze campagne. De focus van vakmanschap zou volgens het automerk op iemands vaardigheden moeten liggen en niet op uiterlijk of geslacht.

De campagne wordt uitgerold via PR, social media en radio.

Credits
Opdrachtgever: Renault Nederland
Verantwoordelijk opdrachtgever: Jos van den Bergh, Valerie Vliet
Bureau: Publicis Amsterdam
Art director: Steef Nijhof
Copywriter: Sander Bergmeijer
Strategie: Chris Alders
Account: Katelijn van Lieshout, Neeltje Prevo
Graphic Design: Dave Fransen
Fotografie: Maurice Heesen (Cake)
Beeldbewerking: Edwin Veer
Media: OMD
Social Media: Dorst & Lesser

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie