Rondvraag: Marketing en trends hoogtepunten 2012?

Misschien wel de laatste blog van 2012 op Molblog. Wie zal het zeggen? Het jaargetijde van de lijstjes is weer aangebroken: Meest-Bekende-Nederlanders, Bijna-Bekende-Nederlanders, Grootste-Toppers-En-Floppers, noem maar op. Dus ik dacht: er kan nog wel een lijstje bij. Wat beschouw jij als hoogtepunt in het marketinglandschap in 2012 en/of zie je als trend die de hype voorbijgaat de komende jaren?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gaat het toch Big Data worden de komende tijd?

Gaat blauw werkelijk het nieuwe groen worden?

Blijft Apple een gezond merk op langere termijn?

Gaan bricks en bites nu echt meer geintegreerd worden ('really one point of sales')?

Wordt nu eindelijk de klant serieus genomen in plaats van nog veel product-georienteerde campagnes in het verleden?

Waar ben jezelf trots op wat je als marketeer, marktonderzoeker, trendwatcher of marketing strateeg bereikt hebt in 2012 binnen jouw industrie? Wat ging er goed, wat was lastig en wat moet zeker anders vanaf morgen?

Zomaar wat losse gedachten op de laatste middag van 2012, waar de oliebollen liggen te pruttelen in het frituurvet.

Allen een goede jaarwisseling gewenst en tot volgend jaar!

Reinier van Markus

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie