Premium

Roy Scheerder (Transavia): 'Vriendelijkheid spreekt niet vanzelf in het low cost segment'

Transavia lanceerde deze week de campagne 'De kracht van vriendelijkheid'. De merkbelofte vloeit voort uit een nieuwe koers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Transavia, de grootste lowcost luchtvaartmaatschappij van Nederland, profileert zich met een nieuwe reclamecampagne nadrukkelijk als love brand. Transavia stelt: &;Naast een betaalbare prijs, kun je bij ons ook rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service.&; De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. (Zie commercial onderaan dit artikel.)

Marketing Online vroeg aan Roy Scheerder, commercieel directeur bij Transavia, waarom is gekozen voor dit thema. 

Vriendelijkheid is voor een airline eerder een voorwaarde dan een luxe, waarom zet Transavia toch in op vriendelijkheid?
&;Vriendelijkheid lijkt een voorwaarde voor een airline, maar is het niet, zeker niet in het low cost segment, waar Transavia zich in bevindt. Daarin is vriendelijkheid zeker geen vanzelfsprekendheid. Transavia heeft een nieuwe koers ingezet, met een nieuwe positionering. Deze was het uitgangspunt bij het vinden van de merkbelofte. Transavia wil voor iedereen een betaalbare en toegankelijke airline zijn binnen Europa en een uitzonderlijke klantbeleving bieden. In de campagne laat Transavia zien te geloven in de kracht van vriendelijkheid, het aanstekelijke ervan. We doen dit, omdat we elke dag merken hoe ver je daarmee komt.&;

Vindt Transavia van zichzelf dat het vriendelijker cabinepersoneel heeft dan andere airlines? Onderscheidt het zich daarmee?
&;Dat krijgen we in ieder geval terug van onze passagiers! Er wordt regelmatig onderzoek gedaan en uit dit onderzoek blijkt dat passagiers Transavia een vriendelijke en gastvrije airline is. Passagiers associeren vriendelijk makkelijk met Transavia. We onderscheiden ons daarmee van onze low cost concurrenten. Bij Transavia vind je en een betaalbaar ticket en een prettige reis. Wel zo vriendelijk. Op Facebook was vorige week een hele hype ontstaan, omdat een van onze passagiers een foto op de Transavia wall plaatste waarop te zien is hoe haar zoontje in de armen van een steward door het vliegtuig zweeft.&;

Wordt er intern meer aandacht besteed aan gastvrijheid en vriendelijkheid? Bijvoorbeeld middels opleidingen en trainingen?
&;Gastvrijheid en vriendelijkheid staat hoog in het vaandel bij Transavia, het zit in het DNA van Transavia en daar selecteren we de collega’s op.&;

Dit is de commercial die Transavia heeft laten maken: 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie