Sony PlayStation in Nederland naar MediaCom

Het mediabureau heeft internationaal een grote slag geslagen.

Sony begon vorig jaar met een internationale mediareview. MediaCom is daar als grote winnaar uitgekomen. Het GroupM-bureau heeft wereldwijd PlayStation, Sony Mobile en Electronics gewonnen. In Noord-Amerika en een aantal Aziatische markten moet dat rond Electronics overigens nog besloten worden. 

Voor Nederland betekent dit dat MediaCom naast de consumer electronics en mobile accounts nu ook PlayStation erbij krijgt. Dat account zit nu nog bij OMD.

Sony Entertainment blijft in Noord-Amerika in handen van UM en krijgt er een aantal markten in Europa, Azië en Latijns-Amerika bij. OMD blijft in Europa het grootste deel van de entertainmentdivisie houden. 

Wereldwijd spendeert Sony jaarlijks zo&;n 3 miljard dollar aan media.

Veel grote internationale mediapitches
Veel grote concerns zoals Johnson & Johnson, P&G, Unilever, L&;Oreal, 21stCentury Fox, Volkswagen Group en Mondelez begonnen vorig jaar internationale mediapitches. Ook in Nederland zijn grote pitches aan de gang, zoals van en de Rijksoverheid.

Advertentie