Spotify test of gesponsorde nummers geld opbrengen

De muziekdienst wil meer verdienen aan niet-betalende abonnees.

Spotify experimenteert met een optie voor platenmaatschappijen om een liedje tegen betaling toe te voegen aan de afspeellijsten van muziekliefhebbers die gebruik maken van de gratis versie van Spotify.

Spotify heeft inmiddels 140 miljoen gebruikers, waarvan er 50 miljoen betalen voor de dienst. https://www.emerce.nl/nieuws/spotify-150-miljoen-gebruikers

Beperkte groep gebruikers
Deze optie wordt voorlopig getest een beperkte groep gebruikers. Is het een succes, dan zal deze mogelijkheid worden uitgerold voor alle mensen die gebruik maken van de gratis dienst.

Spotify wil zo meer gaan verdienen aan zijn niet-betalende gebruikers. Dat is nodig want in 2016 leed het een verlies van 539 miljoen euro bij (omzet 2,9 miljard euro), zo meldt Bright.

De betalende gebruikers nemen zo’n 90 procent van de omzet van Spotify voor hun rekening. De reclame-opbrengsten waren  in 2016 295 miljoen euro.

De muziekdienst wil dit jaar naar de beurs.

Bron: Bright

Foto: downloadsource.fr

Advertentie