Twee zilveren en twee bronzen leeuwen voor Nederland

Vier Nederlandse campagnes werden op het International Advertising Festival in Cannes bekroond met een Leeuw.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Houdt afstand' de commercial waarin mensen op straat opdringerig gevolgd worden door een man met een koffertje (voor het ministerie van V&W) van bureau FCB krijgt zilver. Net als de Adidas-commercial 'Vis' van bureau 180.Brons is er voor de kunstschaatser van Delta Lloyd gemaakt door TBWA/Campaign Company en voor de gefrustreerde baby van Monsterboard van de hand van Schaeffer Wunsch Has.

De Grand Prix gaat dit jaar naar de veelgeprezen campagne 'Whassup' van DDB Chicago (en de volgens insiders 'hotte' regisseur Charles Stone III) voor Budweiser (zie afbeelding). Ook de in Cannes aanwezige journalisten kozen deze campagne uit als de beste en bekroonden hem met een Journalist Award.

Het reclamebureau van het jaar werd Almap/BBDO uit Brazilië. De Palme d'Or voor de meest bekroonde productiemaatschappij ging naar het Amerikaanse Propaganda Satellite Films.

Het Nederlandse jurylid voor film in Cannes was dit keer artdirector Lode Schaeffer (van SWH).

Meer info is te vinden op de festival-website.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie