Wakker Dier komt met 'dierenleedplaatjes'

In de strijd tegen de zogenoemde kiloknallers zet dierenorganisatie Wakker Dier middelen in die supermarkten gebruiken om juist wel veel dieronvriendelijke producten te laten kopen: verzamelplaatjes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wakker Dier heeft een verzameling gemaakt die consumenten kunnen sturen aan anderen die dat soort reclamevlees kopen.

Met een knipoog naar de spaaracties van supermarkten liet de organisatie zes kaarten maken onder het motto ‘dierenleedplaatjes, spaar ze NIET allemaal’. De kaarten zijn te vinden op de website van de organisatie.

Wakker Dier registreert sinds begin 2009 alle kiloknallers van de grootste tien supermarkten. Sinds vorig jaar was het aantal kiloknallers al gekelderd van 11 naar 7 per week. Het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment zijn afgelopen jaar met 73 procent toegenomen, aldus Wakker Dier. “Maar een kiloknallervrije week is in de 3 gemeten jaren nog niet voorgekomen.” (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie