Wakker Dier komt met 'dierenleedplaatjes'

In de strijd tegen de zogenoemde kiloknallers zet dierenorganisatie Wakker Dier middelen in die supermarkten gebruiken om juist wel veel dieronvriendelijke producten te laten kopen: verzamelplaatjes.

  • Programmatic
  • 29 July 2011
  • be36fb5e-48d1-5c99-9dd8-25c5bf4c1c2c
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Wakker Dier heeft een verzameling gemaakt die consumenten kunnen sturen aan anderen die dat soort reclamevlees kopen.

Met een knipoog naar de spaaracties van supermarkten liet de organisatie zes kaarten maken onder het motto ‘dierenleedplaatjes, spaar ze NIET allemaal’. De kaarten zijn te vinden op de website van de organisatie.

Wakker Dier registreert sinds begin 2009 alle kiloknallers van de grootste tien supermarkten. Sinds vorig jaar was het aantal kiloknallers al gekelderd van 11 naar 7 per week. Het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment zijn afgelopen jaar met 73 procent toegenomen, aldus Wakker Dier. “Maar een kiloknallervrije week is in de 3 gemeten jaren nog niet voorgekomen.” (ANP)

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie