BvA viert 100-jarig jubileum met groot internationaal evenement

Congres MerkKracht brengt de impact en verantwoordelijkheid van merken voor maatschappelijke thema’s in beeld.

BvA sluit de viering van zijn 100-jarig bestaan af met een groot, internationaal evenement. Verschillende topsprekers betreden op 12 maart in het Amsterdome te Amsterdam het podium. Onder hen Hanneke Faber van Unilever, de Amerikaanse gedragswetenschapper Matt Wallaert en Inger Leemans, cultuurhistoricus van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Anno 2020 verwacht de consument dat adverteerders en merken ook een positieve impact hebben op de maatschappij en het klimaat. Dat biedt niet alleen kansen, maar brengt ook dilemma’s met zich mee. Veel merken hebben moeite met het vinden van een balans tussen zakelijke en maatschappelijke belangen en verantwoordelijkheden.

Inspiratie

Met de line-up wil  bvA CMO’s en hun marketingafdelingen te inspireren en handvatten te bieden voor het omgaan met deze ‘dubbele verantwoordelijkheid’. Onder leiding van dagvoorzitter Marijke Roskam (BNR) deelt onder anderen Hanneke Faber, President Global Food & Refreshment Unilever, haar ervaringen met en de uitdagingen van Unilevers duurzaamheidsinspanningen.

Professor of Cultural History aan de Vrije Universiteit Amsterdam Inger Leemans zal laten zien wat merken hebben betekend voor de Nederlandse samenleving.

De bevlogen Amerikaanse gedragswetenschapper Matt Wallaert bespreekt zijn toekomstvisie op de impact van (merk)leiderschap op mensen, media en maatschappij t. De namen van de overige sprekers zullen in de komende weken bekend worden gemaakt.

Gevarieerd programma
‘MerkKracht’ biedt een volledig middag- en avondprogramma met na afloop van het symposium een borrel, walking dinner en muzikale optredens. Tussen de programmaonderdelen zal er veel gelegenheid zijn voor netwerken, ervaringen delen en nieuwe contacten leggen.

Meer informatie is te vinden op: www.bva100jaar.nl.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie