De marketing achter het gebroken World Record Egg op Instagram

Een ei met een hoger doel dan een wereldrecord.

Het "World Record Egg", het stockfoto ei dat momenteel het wereldrecord voor meeste likes op Instagram ooit heeft, is gebroken. Het Instagram-account postte voortgangsfoto's van het ei dat steeds meer barsten vertoonde, tot het eindelijk zover was. Dit trok de aandacht van miljoenen mensen die gespannen uitkeken naar wat er uit het ei zou komen. De uiteindelijke boodschap was, dat het om meer gaat dan een wereldrecord...

 

Advertentie

1. Het iconische plaatje dat de boeken in ging, hier nog helemaal glad.

2. Opeens begint het ei enkele barsten te vertonen.

3. Er wordt in partnerschap met streamingservice Hulu aangekondigd dat het ei zal breken tijdens het grootste sportevenement van Amerika, de Superbowl.

4. Dan komt het account met een onverwachtse, maar belangrijke boodschap en blijkt hier sprake van een serieus staaltje marketing.

5. En dat dit bericht heel erg gewaardeerd wordt blijkt wel uit de comments.

Rikaofficial: such a positive message! great youre using your platform for such a great cause. 1058 likes.
Rikaofficial: such a positive message! great youre using your platform for such a great cause. 1058 likes.
Malikearnest: For people saying this wasn't worth the wait, it was. If the small message saved someone's LIFE, than it's worth it, if it gave...  4019 likes.
Malikearnest: For people saying this wasn't worth the wait, it was. If the small message saved someone's LIFE, than it's worth it, if it gave... 4019 likes.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie