De Persgroep en BrandDeli gaan breder en intensiever samenwerken

De samenwerking wordt op verschillende vlakken uitgebreid.

Sinds eind 2016 werken BrandDeli en de Persgroep Nederland al samen op het gebied van online video. BrandDeli is de salespartner van het video platform van MyChannels.

Vandaag kondigen ze een 'nog ambitieuzere partnership' aan. Zij gaan samen de exploitatie van de videocontent verder combineren, beginnen met een koppeling van display advertising en willen samen optrekken in het ontwikkelen van multimediale concepten voor adverteerders.

Daarmee willen ze grote stappen maken op drie cruciale velden: het kunnen aanbieden van een videoplatform met een substantieel (groeiend) volume, waarin verschillende doelgroepen goed vertegenwoordigd zijn en adverteerders verzekerd zijn van een omgeving met kwalitatieve en relevante content.

Zo ziet de samenwerking eruit:
- BrandDeli gaat de verkoopactiviteiten van dit gecombineerde in-stream video platform voor haar rekening nemen. 

- De Persgroep doet de online verkoop van display advertising voor BrandDeli. Deze combinatie biedt de adverteerder de mogelijkheid om digitaal meer impact te maken.

- Beide partijen gaan intensiever optrekken op het gebied van multimediale concepten voor merken. De mogelijkheden van de Persgroep’s MediaLab en BrandDeli’s Brand Partnershipteam moeten hierin vaker gecombineerd worden.

'Nederlandse mediapartijen moeten samen optrekken'
Allard Ruyl, CEO BrandDeli: “Samenwerken zit in ons DNA. Ook onze zenders hebben de samenwerking met de Persgroep op contentvlak al eerder opgezocht. Zo werken Eurosport, 24Kitchen en TLC al langer samen met AD.nl.

Dankzij deze slimme koppeling met de Persgroep zetten we weer een stap om het versnipperde Nederlandse aanbod van kwalitatieve video content bereikbaarder en bruikbaarder te maken. Wij hebben ervaren hoe adverteerders het waarderen om te werken via één betrouwbaar loket.'

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'Wij hebben al langer in de markt geroepen dat Nederlandse mediapartijen samen moeten optrekken. In het huidige landschap dé manier om meer impact te maken. Na onze eerste periode van kennismaken, merken wij beiden dat we een stap verder willen gaan. De markt zal nu gaan profiteren van de combinatie van BrandDeli’s sterke video DNA en het grote bereik en autoriteit van onze nieuwsmerken.'

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie