Euro RSCG adviseert controversiële tv-show

Het Franse tv-station M6 heeft Euro RSCG aangetrokken om alle mediarelaties en pr te doen rondom de controversiële reality-show Loft Story. Deze lokale variant op Big Brother scoort goed, maar wekt ook enorme woede op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Euro RSCG gaat advies geven over management en strategie rond Loft Story, maar weigert verder commentaar te geven. Zowel politici, mensenrechtenactivisten en omroeporganisaties hebben ongezouten kritiek geuit op het programma, dat de hoogste kijkcijfers uit de Franse geschiedenis haalt. Vorige maand bestormden een 50-tal demonstranten de studio. Zij noemden Loft Story 'trash tv' die kijkers in idioten zou doen veranderen. Bij een vorige bestorming van 70 mensen moest de politie traangas inzetten.

Endemol, het Nederlandse productiebedrijf dat verantwoordelijk is voor Loft Story, bereidt een zaak voor tegen de anti-racistische organisatie MRAP. Deze groepering sleept Endemol voor het gerecht vanwege discriminerende uitingen die tijdens de show over één van de kandidaten zouden zijn gemaakt. Een Franse omroepwaakhond dwong M6 onlangs om de deelnemers dagelijks twee uur privacy te geven. Sinds de lancering in april stijgen de kijkcijfers enorm. Acht miljoen kijkers (38 procent cent van de Franse tv-markt) bekeek de show waarin één van de kandidaten werd weggestemd. (bron: PRWeek UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie