Goede cijfers Britse bureaus

Vorig jaar hebben Britse PR-bureaus meer dan een half miljard pond verdiend, zo becijferde PRWeek. Dat betekent een groei van 21 procent vergeleken met vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De dotcomsector en de talloze acquisities stimuleerden de bureau-inkomsten. Weber Shandwick Worldwide haalde in 2000 het meeste geld binnen, gevolgd door Citigate Dewe Rogerson en Bell Pottinger Communications.

Het aantal werknemers van de PRWeek Top 150-bedrijven steeg met 17 procent tot 8.500, terwijl het aantal cliënten met tien procent groei de 7.100 oversteeg. Het snelst groeiende bureau van vorig jaar was Gnash Communications, waarvan het inkomen steeg met 154 percent. Met name de klanten uit de vorig jaar nog gelukkige dotcomsector waren hiervoor verantwoordelijk. (bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie