'Groei detacheringen bij overheid en non-profitsector'

Meer dan de helft van de klanten van werving- en detacheringsbureau United Capacity kiest voor een baan bij de overheid of in de non-profitsector. Vergeleken met twee jaar geleden is dat een groei van 20%, aldus directeur Mikah de Waart.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind vorige week maakte Communicatie Online al dat communicatieadviseurs vaker bij de overheid gaan werken, wat ten koste gaat van banen in het bedrijfsleven. Uit eigen onderzoek van United Capacity, de grootste detacheerder en wervingsorganisatie voor communicatiespecialisten, blijkt dat 38% van hun klanten kiest voor de overheid en 17% voor non-profit. De overige 45% is dus bij commerciële organisaties gedetacheerd. Directeur Mikah de Waart noemt dat een duidelijke groei. 'We hebben representatieve steekproeven genomen de afgelopen jaren. Ten opzichte van twee jaar geleden is het een groei van ruim 20%. Ik verwacht dat die groei vorig jaar ook zo was.'

De meeste banenzoekers die bij de overheid en in de non-profitsector gaan werken, zijn academici in de salarisklasse van 6.000 gulden en hoger. Naast de gunstige primaire en secundaire arbeidsklassen kiezen zij voor de overheid omdat daar veel communicatiefuncties zijn die 'vakinhoudelijk interessant zijn'. De Waart: 'De overheid heeft een wat meer voorlichtende rol en daarin krijgt de communicatieprofessional veel vrijheid.'

United Capacity verwacht dat de groei zich volgend jaar zal voortzetten. De Waart: 'De opdrachten vanuit de overheid nemen immers alleen maar meer toe en de overheid profileert zich steeds meer. Mensen die eenmaal binnen de overheid zijn gedetacheerd, blijven ook vaak in dat circuit.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie