Keurmerk voor taxi-branche

De taxibranche moet zijn imagoprobleem gaan bestrijden met een keurmerk. Dit zogenaamde ‘TX-keurmerk’ werd ontworpen door Total Identity en gepresenteerd door minister Karla Peijs van V&W op de Landelijke Taxidag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De taxibranche kampt met vrij hardnekkige imagoproblemen, niet alleen bij het grote publiek maar ook bij stakeholders. Opmerkelijk is dat het beeld grotendeels bepaald wordt door het straattaxivervoer, dat slechts 15 procent van het totale taxibestand uitmaakt. Het overgrote deel van het taxivervoer bestaat uit contract-en VIP-vervoer en is veel minder zichtbaar. Toch is juist voor deze laatste groep het kunnen voeren van een keurmerk van groot belang, aangezien certificering bij de diverse aanbestedingsprocedures vaak een doorslaggevende rol speelt.

Het keurmerk mag worden gevoerd door taxibedrijven die voldoen aan een aantal zeer strenge, onder andere op ISO-norm geschoeide eisen op het gebied van comfort, veiligheid en gedrag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie