Levensmiddelen met duurzaam keurmerk sterk gegroeid, vooral Beter Leven

In meerdere productcategorieën is het omzetaandeel in de supermarkt van producten met een keurmerk al 30 procent of meer.

Biologische mayonaise
Unilever

De verkoop in supermarkten van voeding met een onafhankelijk gecontroleerd keurmerk voor duurzaamheid stijgt dit jaar opnieuw fors. Met een groei van 20 procent voegen de keurmerken ruim 300 miljoen euro extra toe aan de supermarktomzet in het eerste half jaar van 2018. Dat stelt IRI Nederland, aanbieder van marktinformatie op het gebied van FMCG en Retail.

In meerdere productcategorieën, zo stelt IRI, is het omzetaandeel in de supermarkt van producten met een keurmerk al 30 procent of meer: Het gaat om voeding die voldoet aan strengere eisen voor duurzaamheid, transparantie en controle in de hele keten. 

Advertentie

Vleeswaren

IRI: ‘In vergelijking met de reguliere supermarktgroei van 2,6 procent in dezelfde periode, winnen producten met een keurmerk dus duidelijk aandeel. De grootste groei wordt gerealiseerd door het Beter Leven Keurmerk, met name in vleeswaren. Hiervan is het aanbod sterk uitgebreid de afgelopen jaren. Beter Leven laat een groei zien van 200 miljoen euro (+32 procent) en vleeswaren met een keurmerk, met name Beter Leven, voegde 50% meer omzet toe (plus 95 miljoen euro).

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie