Lifters hebben trek in KFC-kip

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik zat vanmorgen om 10.00 uur in de 'Foodstrip' in Amsterdam-Zuidoost in een fastfoodrestaurant van , voor sommigen beter bekend als Kentucky Fried Chicken.

Niet iedereen is het met de Foodstrip, maar KFC, Burger King, Sizzling Wok en Rancho BBQ & Grill denken met hun vier restaurants vlakbij de A9, A10 en de A2 (en bij het bedrijventerrein in Amsterdam-Zuidoost) te voorzien in een behoefte aan een snelle lunch/hap.

Zaterdag is de officiële opening van de Foodstrip in Amsterdam Zuidoost en dus ook voor dit KFC-restaurant (dat eigenlijk al sinds een week open is).

In het interview dat ik met haar en marketingdirecteur Eric Voges had, vertelde Willemijn Schneyder, brandmanager, dat KFC een ludieke actie heeft bedacht om aandacht te vestigen op hun nieuwe restaurantconcept op de Foodstrip.

Deze week is er een team van lifters tijdens de avondspits te vinden op alle belangrijke uitvalswegen van deze locatie. Zo worden de 50 duizend mensen die op het bedrijventerrein in Zuidoost werken geïnformeerd over de komst van een nieuw KFC-restaurant.

'De actie is een groot succes, we krijgen veel positieve en leuke reacties', vertelde Schneyder. Naast echte lifters hebben we ook "hardboard-lifters" ingezet. De kartonnen dame valt goed in de smaak, het board is al een aantal keer gestolen.

'Mensen reageren positief, zeggen tegen lifters: "Stap maar in, we brengen je wel naar KFC."
'Ook de politieagenten die voorbijkomen, vinden het leuk. Ze zijn meestal gewend de weg te moeten wijzen naar het AMC en niet dat mensen nu op zoek gaan naar Kentucky Fried Chicken', aldus de brandmanager.

Het restaurantconcept moet elk bezoek tot een 'echte beleving' maken, 'eating with all your senses'. In het interieur zijn voor iedere gelegenheid verschillende settings gecreëerd: een 'on the go zone' met statafels, een businesslounge met fauteuils, een leeshoek, een kinderspeelhoek en een gamezone.

Hoe groot KFC in Nederland wil worden, hoe de keten omgaat met de veranderende eetcultuur en wat de rol van een heus KFC-televisiekanaal binnen het concept is, kun je in oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing lezen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie