Merkenwebsites kunnen een belangrijke rol spelen in het creëren en instandhouden van relaties met klanten en prospects. Dat blijkt uit onderzoek van CRM Metrix (customer experience management solutions).
Enkele feiten over de marketing power van merkenwebsites:
Bij de sitetraffic draait het om kwaliteit, niet kwantiteit. Wordt de site bezocht door (potentieel) lucratieve klanten/prospects?
Het is essentieel om mensen die voor het eerst op de site komen tot vaste bezoekers te maken.
Het is essentieel om bezoekers een hoogwaardige websitebeleving te bieden.
Bij een hoogwaardige sitebeleving is er evenwicht tussen de inhoud en bruikbaarheid van de website.
Hoe beter de klantenbeleving, des te beter de merkbeleving.
Merkenwebsites hebben veel invloed op de aankoopintentie. Bij toonaangevende merken stijgt de aankoopintentie na website-bezoek gemiddeld met 5 procent.
Consumenten zien websites als de beste plek voor de interactie en relatie-opbouw met favoriete merken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!