Premium

Nieuw: Tinder voor PR, app om verhalen te pitchen bij journalisten

Anoniem het medium voor je verhaal zoeken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amerikaanse bedrijf Upitch brengt een Tinder-achtige app op de markt speciaal voor het pitchen van verhalen bij journalisten. ‘We hebben de eenvoudige, elegante, anonieme aanpak van Tinder genomen, maar aangepast aan de behoeften van de PR-gemeenschap’, claimt het bedrijf.

Met de app kunnen organisaties en merken hun verhalen anoniem aanbieden. De journalisten krijgen die via de app gepresenteerd, en door te swipen kunnen ze aangeven of ze het verhaal interessant vinden of niet. Als dat wel zo is worden ze via de app in contact met de afzender gebracht.

Voorkeuren en filters

De journalisten kunnen filters aanbrengen en voorkeuren opgeven voor locatie of media opgeven. En zal een betaalde premium versie voor PR-gebruikers te zijn. 

De tinder-app voor PR werd eerder dit jaar al door Upitch en Hunter Schwarz van The Washington Post maakte melding van de app via Twitter, met de zin *swipes left until thumb falls off*. Ofwel: geen enkele match.

Tekstuele variant

Of de app in Nederland beschikbaar komt is nog maar de vraag, en wellicht maakt dat ook niet uit. De PR-wereld heeft namelijk al een prima tekstuele variant in de vorm van een een korte zin. De journalist kan dan zelf beslissen of hij verder leest. Deze  zogenoemde ‘kop’ is vaak te vinden boven persberichten. 

 

 

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie