Rebranding Pabo: liefde terug in de seks

Niet langer mannen, maar vrouwen zijn de primaire doelgroep van de erotische retailketen Pabo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het merk Pabo heeft daarom een volledige ‘rebranding’ ondergaan.

Kern van die rebranding: van mannelijke naar vrouwelijke klanten. Van platte seks naar verleidelijke erotiek. ‘Liefde terugbrengen in de slaapkamer’ ziet Pabo nu als één van de kerntaken.

Pabo (sinds 1984) verkoopt ‘artikelen voor in de slaapkamer of directe omgeving’, in het begin van zijn bestaan vooral via de Pabo-catalogus.

Het nieuwe logo

Vrouwen
Tot vijf, tien jaar geleden richtte Pabo zich met name op mannelijke klanten (80 procent). Maar de laatste jaren werden steeds meer vrouwen klant. In 2014 zijn vrouwen verantwoordelijk voor 70 procent van de omzet, meldt Pabo.

Een herpositionering  van het merk en een metamorfose van retail, catalogus en webshop waren noodzakelijk om aan de veranderende vraag te kunnen blijven voldoen.

E-commerce

85 procent van alle Pabo klanten komt nu binnen via de webshop.  98 procent van de nieuwe Pabo-klanten komt via online kanalen binnen in de shop, ten koste van de catalogus.

Voorlichting

De Belgische psychologe en seksuologe Kaat Bollen,  gaat klanten in Nederland en België voorlichten over seksualiteit. Ze gaat en in de winkels adviseren over artikelen uit het assortiment. Tevens start Kaat Bollen een blog in het online magazine van Pabo waar ze onderwerpen gaat bespreken en een eigen column zal verzorgen.

Verwrongen beeld

Serge van der Hooft, ceo van Beate Uhse (eigenaar van Pabo en ook Christine le Duc): ‘De rebranding is verder gegaan dan het herontwikkelen van het merk Pabo. Uit onderzoeken blijkt ook dat veel jongeren, onder invloed van internet, een verwrongen beeld hebben van seks en erotiek. Met de andere marktbenadering wil Pabo ook de liefde terugbrengen in de erotiek en de seks.’

Vrouwvriendelijkheid

Afgelopen maand opende ook de eerste vestiging van ‘Pabo nieuwe stijl’ de deuren in het België en Duistland. De winkel moet ook vrouwvriendelijkheid uitstralen. Styling, vormgeving, indeling van de winkels, logo, assortiment zijn onder handen genomen.

In Amsterdam wordt 25 januari de eerste flagshipstore van Pabo in Nederland geopend.

De catalogus nieuwe stijl

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie