(Restyle) De drie-eenheid van Tijdschrift voor Marketing

Op 3 juni tijdens MARCOM 2014 verschijnt het eerste gerestylede Tijdschrift voor Marketing. In de loop van volgende week ontvangen abonnees het laatste nummer zoals het jaren verscheen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Via korte updates praten we bezoekers van MarketingOnline - het online platform van TvM - bij over de drukke werkzaamheden die momenteel achter de schermen plaatsvinden.

Allereerst dit: Bent u geen abonnee, maar wilt u dat ene eerste nummer in de restyle zeker niet missen. Tijdschrift voor Marketing biedt u de mogelijkheid te ontvangen.
 

Voordat de nieuwe formule werd opgebouwd uit elementen die volgens lezers, partners en onze adviesraad belangrijk zijn, is nadrukkelijk gesleuteld aan de formulering van een doelstelling. Natuurlijk. En een missie.

Zo ontstond langzaam het idee uit welke onderdelen het blad moest bestaan en hoe dat zich verhoudt tot onze overige Adfo-media. Bij het inventariseren daarvan bleek dat vrijwel alle bouwstenen als interviews, verhalen, rapportages, columns onder te verdelen waren onder drie hoofdcategorieën. Die drie-eenheid gaat een belangrijke rol spelen in TvM en sluit aan op de manier waaróp het blad wordt gelezen. Veel Marketingmanagers lezen het blad deels op de werkplek en deels thuis. Of lezen het snel door en laten de lange stukken liggen tot zich daar een geschikt moment voor aandient. En al het goede komt in drieën:

ISSUES
Het onderdeel van TvM waarin al het nieuws wordt ondergebracht dat nú speelt in marketing. De acties van het moment, het sentiment, een inventarisatie van het nieuws en de issues die de gemoederen bezighouden, niet alleen in de Nederlandse marketingpraktijk, maar ook daarbuiten. Een flink doorvraaginterview met een marketeer die het momentum heeft hoort daarbij. Het eerste deel van het blad beslaat uitsluitend de vragen en antwoorden van nu. To the point en snel te lezen.

CASES
In ieder gesprek dat we voerden, in alle onderzoeken, tijdens ieder overleg bleek en blijkt dat Marketingmanagers en –directeuren graag lezen over de meest concrete kant van de marketingpraktijk. Uiteraard wel op een zakelijke wijze en met een journalistieke invalshoek. We zoeken niet naar beaty cases, maar vragen door tot de echte vraag is beantwoord: wat wil uw organisatie en waarom heeft dat geleid tot deze marketingstrategie. Ook in B2B-marketing, ook bij kleinere organisaties Een vraag die wat ons betreft alleen door de marketingstrateeg zelf kan worden beantwoord.       

STUDIES
Het Nederlands taalgebied heeft een uitstekende staat van dienst waar het (internationaal) vooraanstaand marketingonderzoek betreft. In nauwe samenwerking met de afdeling Marketing Intelligence van Adfogroep nodigen we voor ieder nummer drie onderzoekers, wetenschappers of auteurs uit een voorpublicatie te verzorgen in de vorm van een management summery. Geen zware kost, maar wel artikelen waarvoor je even tijd nodig hebt. Die tijd past vaak niet in de waan van de dag, maar wel in de gestolen uurtjes van een weekend, een avond of een vliegreis. Marketing Studies vallen ‘na het nietje’ in het tweede deel van het blad.

Nietje? Jazeker, u krijgt voortaan twee nietjes bij uw TvM.

Eerdere blogposts over de restyle van TvM vindt u , en .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie