Starbucks breidt uit in Europa

De uit Seattle afkomstige koffieketen, Starbucks, gaat uitbreiden in Europa. Dit wordt mogelijk gemaakt door een deal met Food operator SSP. SSP opereert met name op reislocaties als luchthavens en treinstations.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De deal houdt in dat er binnen drie jaar meer dan 150 Starbucks vestigingen geopend gaan worden op luchthavens en treinstations.

De achterliggende expansiegedachte is dat het in Amerika minder goed gaat met de koffieketen. Starbucks merkt voor het eerst in haar geschiedenis een daling in het bezoek aan de koffieshops. Oorzaken zijn onder meer de stijgende energie- en voedselkosten waardoor de Amerikaan zijn espresso of latte wat vaker laat staan.

Door deze daling in traffic is het merk gedwongen nieuwe concepten te ontwikkelen en te kijken naar nieuwe groeimarkten. Helaas voor ons, want voorlopig ligt de focus op Duitsland, UK en Frankrijk.

Daarnaast heeft Starbucks eerder deze maand haar eerste koffieshop in Argentinië geopend.

Voor wie geïnteresseerd is in de (nu dus wat mindere) succesformule van het merk raad ik het boek
"Starbucks. De vijf principes van het succesverhaal" aan (auteur: J. Michelli).

Bron

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie