TechCrunch verklaart de oorlog aan PR-bureaus en hun embargo's

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online magazine TechCrunch schrijft in een

De oorzaak is eigenlijk tweeledig. Ten eerste is het de aanpak van PR-bureaus die steeds agressiever wordt. Werd er vroeger nog weleens aan relatiemanagement gedaan, steeds vaker krijgen de schrijvers van de grote weblogs volgens Arrington ongevraagd persberichten in veelvoud opgestuurd, worden ze veelvuldig over hetzelfde verhaal gebeld op hun mobiele telefoon en wordt een weigering om een artikel te schrijven op een nogal onvriendelijke manier ontvangen.

Daarnaast zijn embargo's inmiddels gemeengoed geworden en blijkbaar kan zo'n beetje iedereen met een weblog op voorhand beschikken over nieuws en informatie. Dit zorgt ervoor dat er steeds minder exclusiviteit wordt geboden en dat er vaker embargo's worden gebroken, soms met drie minuten en soms met drie uur. Het breken van een embargo is lucratief, want het levert je website veel traffic en links op. Vaak zijn het de gevestigde websites die daarbij het nakijken hebben, zij houden zich doorgaans wel aan het embargo en zijn vervolgens te laat. De PR-bureaus nemen nauwelijks maatregelen omdat ze ieder medium weer hard nodig kunnen hebben voor het volgende PR offensief.

Uitzonderingen op de regel zijn blijkbaar de persberichten van Google en Microsoft. Google heeft bijvoorbeeld de gewoonte om je website voor een jaar of langer uit de index te halen wanneer je een embargo breekt. Daar worden dus wel forse maatregelen getroffen, want op een ban van Google zit echt niemand te wachten.

TechCrunch is er helemaal klaar mee en belooft voortaan structureel ieder embargo te breken. Ook wordt er een black list gepubliceerd van alle websites, schrijvers en bedrijven die embargo's breken en daarbij zal, zo belooft Arrington plechtig, TechCrunch steevast bovenaan de lijst staan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie