Waarom is jouw prijs eigenlijk hoger of lager dan die van andere providers?

Nederlanders shoppen ieder jaar meer online. In het eerste half jaar van dit jaar hebben we met zijn allen voor 10,66 miljard (!) euro online gekocht. Niet zo gek dus, dat ook telecomproviders en internetaanbieders consumenten online proberen over te halen om hun producten of diensten te kopen.

Meedoen met vergelijkingssites

Om op te vallen tussen je concurrenten is voor het voor deze sector een must om goed zichtbaar te zijn op vergelijkingssites.

Toen eind jaren ’90 het gebruik van mobiele telefoons steeds meer op kwam, kwam Ben Woldring (toen pas 13 jaar) voor een schoolopdracht op het lumineuze idee van de website Bellen.com. Op die site vergeleek hij tarieven van verschillende telefonieaanbieders. Het werd een enorm succes. Bellen.com bestaat nog steeds en sinds die tijd zijn er ontzettend veel van dit soort vergelijkingssites bijgekomen. Als je op dit soort vergelijkingssites niet bovenaan staat, is het heel lastig om nieuwe klanten binnen te halen. Wat is nou verstandig? Moet je als telecomprovider maar meedoen in de kortingswaanzin?

Oké, als jij als telecomaanbieder de laagste prijs hanteert, moet je mensen in je callcenter bijschakelen, omdat de klanten binnenstromen. Maar wat levert dat je eigenlijk op? Scoren op zo’n prijsvergelijker kost geld, die extra medewerkers voor je callcenter om de grote vraag aan te kunnen kosten geld… En na een jaar lopen je klanten weer net zo snel naar buiten als dat ze bij je binnen kwamen.

Langetermijn denken gebaseerd op feiten

Staar je daarom niet blind op de korte termijn, maar investeer liever in een succesvolle toekomst van je bedrijf. Met foresight modelling helpen we je om fact-based, dus op basis van gedegen onderzoek, de juiste prijs in de markt te zetten. Niet te hoog maar ook zeker niet te laag. Geen overbodige luxe met alle vergelijkingssites. Want switchen van provider is daardoor steeds eenvoudiger.

Inzicht in toekomstige voorkeuren van je klant

Door kwalitatief en kwantitatief onderzoek te doen en dit periodiek te herhalen, krijg je inzicht in trends en toekomstige klantvoorkeuren. Bij foresight modelling staat een online onderzoek onder 1000 potentiële overstappers centraal. De voorkeuren van consumenten wordt net zo gemeten door ze keuzes te laten maken zoals dat op vergelijkingssites gebeurt.

Foresight Modelling helpt je om de juiste keuzes voor je bedrijf te maken. Je komt erachter waar je in moet investeren om jouw aanbod toekomstbestendig te maken. Je ziet precies waar jouw (potentiële) klanten geld voor over hebben.

Betaalbaar marktonderzoek

De monitor wordt jaarlijks door Blauw uitgevoerd voor alle grote partijen in de telecommarkt. De kosten worden verdeeld onder alle deelnemers, waardoor dit type onderzoek goed betaalbaar is. Al voor € 8000,- doet jouw bedrijf mee en ontvang je niet alleen een trendrapport, maar kun je ook gebruikmaken van onze marktsimulator. Hiermee kun je ook in de toekomst onbeperkt scenario’s doorrekenen.

Lees hier meer over Foresight Modelling
Advertentie