War in the DHZ zone

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Groothandel gaat een prijzenoorlog aan met de bouwmarkten , en .

Net als in 'supermarktprijsoorlog' doet Makro dit in de eigen folder via een prijsvergelijking met behulp van kassabonnen met vergelijkbare producten. Volgens Makro kunnen de prijsverschillen wel oplopen tot 40 procent.

Volgens woordvoerder Milo Laseur van moedermaatschappij Metro Cash & Carry wil Makro zo de bestaande prijsverschillen kenbaar maken aan de klanten.

Met de actie ontketent Makro een soort van prijzenoorlog in de dhz-branche.

Praxis heeft op de actie van Makro gereageerd met het woord 'verrassend'. Volgens een woordvoerster van Praxis is de manier van handelen nieuw voor de dhz-branche maar zien zij het niet somber in. Makro zou nu met scherpe aanbiedingen zitten en Praxis doet dat de volgende keer.

Ook bij Intergamma wordt niet angstig gereageerd op het initiatief van Makro. Volgens een woordvoerster van Intergamma zegt de actie meer iets over de omzet van Makro dan die van Gamma of Karwei. Wel zal Intergamma weer eens kritisch naar de eigen prijzen gaan kijken. Als zou blijken dat die te hoog liggen, dan zal Intergamma die uiteraard gaan verlagen.

(Bron : Karwei Management)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie