‘Creatieven, gooi de ramen eens open’

De creatieve industrie zou wat meer uit het eigen kringetje moeten komen en haar blik richten op andere sectoren. Dat zegt investeerder Jalbert Kuiper (ex-Inpact, ex-Lost Boys) deze week in Adformatie #15, die vrijdag verschijnt.

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Toegepaste creativiteit blijft volgens Kuiper nu te vaak hangen in het reclamische, het design en de media. ‘Gooi de ramen eens open en kom ook eens naar die sectoren waar creativiteit broodnodig is: de overheid, gezondheidszorg, onderwijs.’

Via Open Industries, de onderneming die hij begon met onder anderen Igor Milder, investeert Kuiper tegenwoordig in creatieve initiatieven die kunnen worden toegepast in de domeinen onderwijs, gezondheidszorg, mobiliteit en energie. Allemaal sectoren waar een creatieve impuls vanuit de markt ‘hard nodig’ is.

‘Probeer met je creativiteit ook eens wat te bereiken in die taaie, logge omgevingen. Dat zou werkelijk voor veranderingen kunnen zorgen waar we allemáál wat aan zouden kunnen hebben.’

Lees het volledige artikel ‘Geld met een smaakje’ in Adformatie

Advertentie