En wat is jouw STE?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RA-TA-TAK-TAK-TAK-TAK...als een gestoorde .50 mitrailleur vuurt veterane guerrillamarketeer Cor ‘Tsjee’ Hospes kreten, beelden en filmpjes af op zijn publiek. Locatie gevechtshandeling: , Groningen. Tijdstip: vrijdagavond 20-05-11, 19:34 uur. Wat een ontspannend culinair achterover-hang-avondje leek te worden, bleek een doelgerichte hit-and-run reclame overval.

Guerrillamarketing is GGGG!
Debriefing. Tsjee opent aanval. Guerrillamarketing is geen Gorilla. Het is GGGG! Geen Grappen Grollen Gebbetjes! Business as usual? Nee...business op z’n kop. Marketing opnieuw leren. “Verkoop geen producten, maar vertel verhalen.” Luisteraars getroffen...eerste slachtoffers. Combat statistics: -75% van alle Nederlanders lid sociaal netwerk-2/3 van de wereldbevolking bezoekt sociale media-34% van alle bloggers schrijft over merken/producten/diensten-8% van alle consumenten maakt filmpje over een merk en plaatst dat op YouTube/Vimeo- Herladen. Er wordt weer geschoten. -In België: 25 miljoen gesprekken over merken, wekelijks-In Amerika 3,4 miljard gesprekken, per dag-In Nederland: 37 miljoen gesprekken, wekelijks-6% praat online over merken-Gevolgd door duizenden-Het web vergeet niet-

Hit-and-run reclame-overval
KABAAAM...! De aanval slaat erin als een granaat. Tsjee zet zwaarder geschut in. De 6 kenmerken van guerrillamarketing treffen doel: -Origineel-Onverwacht en onvoorspelbaar-Voldoende bereik-Relevant voor product/dienst/merk en vertalen naar doelgroep-Juiste moment en juiste plek-Sympathie/Wauw-effect!- Spervuur aan voorbeelden. Net als publiek wil hergroeperen. Een van de eerste en bekendste guerrillamarketingacties in Nederland. Suit Supply. Mooie mannen in onderkleding en zakenschoenen overvallen target groups langs ’s lands hoofdsnelwegen. Resultaat: 6 kenmerken aanwezig. Doel bereikt. Tsjee lanceert definitie op het publiek. Guerrillamarketing is kortweg een merk-relevante en betekenisvolle hit-and-run reclame-overval.

Bavaria Babes
Publiek wordt omsingeld. Laatste en beslissende aanval wordt ingezet: -Valkuilen guerrillamarketing-Brand-utility. Waarmee los je problemen consument op?-Wees relevant. Wees interessant-Geen relevantie, geen resonantie!-Til merk uit boven productniveau-P van Product wordt P van Purpose-Valkuilen guerrillamarketing- Het rookgordijn trekt langzaam op. Als een sluipschutter zoekt Tsjee de overgebleven die-hards op. Met precisie. Filmpje voor filmpje. Plaatje voor plaatje. Alle voorbeelden van Guerrilla worden gelost. Toppers als: -Mini Cooper--. Tot de laatste kogel. Tot de laatste man...laatste vrouw. -Offline naar Online!-Viral-Hoax-Actie-Crossmediaal-Nieuwe techniek-Waarom wil je een guerrilla?-Wat is het doel?-Is daarvoor een guerrilla wel het middel?-Stappenplan!-

Smaakmakend Spraakmakend
Coupe de grâce: en wat is jouw STE? STE = kernverhaal, merkwaarde, meerwaarde, USP! Vertaal je STE of een insight (betekenis/relevant) naar je doelgroep. Missie geslaagd! Coalitie gevechtseenheid en strategisch brein Martine Hamminga van kan tevreden terugkeren naar de kazerne. Met militaire precisie organiseerde zij Smaakmakend Spraakmakend. Een ‘culinaire lezing’ en fijnproeverij van Grunnen’s Goud die achteraf een dekmantel bleek te zijn. Een hoogst effectieve afleidingsmanoeuvre voor Tsjee’s doelgroepgerichte en verrassende hinderlaag. Met een genadeloze IMPACT! Met een allesveroverend Wauw-effect!

Het meest effectieve idee
Object veroverd: alle luisteraars in het hart getroffen via online en Real Life sluiproutes. Hun kijk op marketing zal nooit meer hetzelfde zijn. Alles mogen ze vergeten behalve de essentie van guerrillamarketing. Het gaat niet om het meest creatieve, maar om het meest effectieve idee. Het verbouwereerde publiek applaudisseert. knikt, een bescheiden glimlach op zijn door strijd geharde gezicht. “Gracias! De nada! Asta la vista!”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie