Premium

Indie Amsterdam komt met campagne voor collectief van daklozenkranten

De internationale awareness campagne ‘Welkom in onze wereld’ moet daklozen een gezicht geven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Nederland is voor de billboards een samenwerking aangegaan met JCDecaux en Glasnost verzorgde pro bono de PR.

In Amsterdam worden billboards geplaatst met daarop teksten als: ‘Niet eens een plek om te masturberen’. ‘Hiermee wordt seksualiteit aan daklozen gekoppeld. Dat lijkt choquerend, maar het is vooral goed, omdat het van daklozen weer mensen van vlees en bloed maakt. Daklozen hebben namelijk nergens privacy,&; aldus Hans van Dalfsen, hoofdredacteur van de Z!-krant.

De campagne gebruikt thermische inkt die alleen leesbaar is bij temperaturen onder 5 graden Celsius. De billboards zijn met de hand gemaakt met de hulp van studenten van verschillende reclame-academies. Internationaal zal dit op dezelfde manier worden uitgevoerd.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie