Kevin the Carrot zorgde voor 15,1% meer verkoop bij Aldi, dus hij komt terug met Kerst

De kerstcampagne van 2016 krijgt een vervolg

Aldi maakt dit jaar opnieuw een kerstcampagne met karakter Kevin the Carrot, want dit zorgde voor 15,1% meer verkoop in Groot-Brittanië in 2016. Dat meldt het Britse magazine Marketing Week.

Resultaten
De supermarktketen vertelt dat de campagne de harten stal van vele consumenten. Dat vertaalde zich in een miljoen nieuwe klanten voor Aldi, die in 2017 zorgden voor 1,1 miljard euro extra verkoop. Onderzoeksbureau Millward Brown meldt dat de kerstcampagne van Aldi in 2016 zorgde voor betere resultaten dan die van concurrenten Lidl, Sainsbury’s en Tesco.

#KevinandKatie
In de nieuwe kerstvideo wordt Kevin verliefd op een vrouwelijk worteltje, Katie. Zij zitten samen in een trein, waar een moord is gepleegd op een koekmannetje. De video is geïnspireerd op de film ‘Murder on the Orient Express’, die deze week in première gaat.

In het Verenigd Koninkrijk is de reclame te zien op tv, in de bioscoop, in de winkel en online. Britse consumenten kunnen ook allerlei merchandise kopen van Kevin en Katie the Carrot, zoals knuffels, tasjes en boeken. Een deel van de opbrengst gaat naar het goede doel.

 

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie