KNVB heft zijn afdeling Communicatie op

Voetbalbond brengt corpcomm onder bij marketing

De KNVB heeft een ingrijpende reorganisatie van zijn Communicatie doorgevoerd. De afdeling Corporate Communicatie bestaat niet meer en is ondergebracht bij Marketing.

Ook zijn Persvoorlichting en Content - eigen media - samengevoegd. Publieksvoorlichting hangt onder de sectie Amateurvoetbal. Public Affairs valt direct onder directeur Operationele Zaken Betaald Voetbal Gijs de Jong.

Logischer
‘De samenvoeging van Marketing en Corporate Communicatie vonden we logischer’, aldus Chris van Nijnatten, die coördinator van het bureau persvoorlichting was en nu verantwoordelijk is voor persvoorlichting én communicatie.

De reorganisatie heeft geleid tot het vertrek van Judy op het Veld, de voormalig hoofd Communicatie van de Hema, die bij de voetbalbond leiding gaf aan de afdeling Communicatie. Zij heeft de KNVB na een jaar weer verlaten. Van der Nijnatten wil verder niet ingaan op de reorganisatie en haar vertrek ‘omdat dit op het gebied van personeelsbeleid een interne aangelegenheid is. Het afscheid gebeurde wel in goede harmonie.’

Foto: KNVB-voorzitter Michael van Praag en Chris van Nijnatten, rechts. ANP Robin van Lonkhuijsen

Advertentie