‘Olympische Spelen emotieloos’

Consumenten hebben de Olympische Spelen als emotieloos gekenmerkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten hebben de Olympische Spelen als emotieloos gekenmerkt.
De oorzaak is ligt in het feit dat het nieuwsaanbod over de OS gedateerd, onvolledig en misleidend was. Daar kon de rol van het internet weinig aan veranderen.

Dit blijkt uit een onderzoek van McCann-Erickson onder consumenten uit 42 landen. Het rapport werd vorige week aangeboden aan het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Met name de rol van tv wordt discutabel gevonden. Er werd veel geklaagd over onvolledige en gefragmenteerde uitzendingen. Door het tijdsverschil met Australië werden wedstrijden op een gunstiger tijdstip vertoond, zodat de uitslag al bekend was. Dat nam een hoop spanning en enthousiasme weg. Dagbladen brachten het nieuws ‘suggestief en beperkt’. Opvallend aan de resultaten in Nederland is dat het internet nog geen rol van betekenis speelde, terwijl die van tv nog steeds groot is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie