Online kopers haken voortijdig af

Veel kopers op internet breken hun transactie tot aankoop van een product voortijdig af. Uit een wereldwijde enquête van het Amerikaanse managementbureau A.T. Kearney onder twaalfhonderd internetters blijkt dat tachtig procent van hen gefrustreerd de verbinding met de webwinkel verbreekt, meldt De Telegraaf vandaag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meesten (52 procent) doen dat omdat zij vinden dat hen te veel informatie wordt gevraagd.

Wanneer de creditcard-gegevens worden gevraagd haakt 46 procent af, een slecht functionerende website zorgt dat 42 procent niet tot aankoop over gaat. Het onderzoek richtte zich voornamelijk op de zes landen waar de meeste online kopers wonen, namelijk de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Japan. In deze landen wordt 89 procent van alle online verkopen te wereld gedaan.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie