P&G introduceert merken via internet

Procter & Gamble gaat het internet gebruiken om nieuwe merken te introduceren en te bouwen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zei de nieuwe topman, A. Lafley -en opvolger van de Nederlander D. Jager- deze week op de algemene aandeelhoudersvergadering in Cincinnati.

Physique, the nieuwste haarverzorgingslijn van P&G, is al online geïntroduceerd met het doel product trials te realiseren. Lafley: "Totnogtoe hebben meer dan vijf miljoen vrouwen de bezocht en een miljoen daarvan heeft de producten zelf uitgeprobeerd of aan hun vrienden aanbevolen via de Club Physique."
P&G zet zijn kaarten duidelijk op internet, aldus Lafley. Online producttesting kan voor eentiende van de kosten en in een kwart van de tijd van traditionele methoden worden gerealiseerd, technology transfer kan veel sneller omdat P&G wetenschappers over de hele wereld zijn gelinkt, terwijl b-to-b transacties veel sneller en beter gaan via het net.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie