Publieke zenders op 38, commerciëlen op 46 procent

De publieke omroepen scoorden in week 50 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 38 procent, de commerciële zenders haalden samen 46 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek. De best bekeken programma’s kwamen afgelopen week wederom bij de publieke zenders vandaan. Nummer één werd het Journaal van 20.00 uur op zondag met ruim 3,4 miljoen kijkers, gevolgd door de Studio Sport-uitzending vóór acht uur (ruim 2,8 miljoen kijkers). Derde werd de Avro-klassieker Tussen kunst en kitsch van maandag met 1,7 miljoen kijkers. Daarna volgen drie programma’s van RTL4: Goede Tijden Slechte Tijden (woensdag), Commissaris Rex en Kees & Co. Verder in de toptien het Sportjournaal op woensdag, ‘t Zonnetje in huis (RTL4) en de Vara-programma’s op zaterdag Youp van ‘t Hek en Kopspijkers.

RTL4 behaalde een marktaandeel van 15 procent, RTL5 4 procent en de voorloper van ME 9 procent. HMG komt hiermee op 28 procent. SBS6 behaalde 10 procent, Net5 6 en Fox8 2 procent.

Vorige week bleek dat het gemiddelde marktaandeel van de publieke omroep in 2000 voor het eerst sinds jaren was gestegen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie