Versspeciaalzaken verliezen strijd met supermarkten

Het marktaandeel van de supermarkten in de totale verssector is gestegen van 57,8 procent in 1988 tot bijna 75 procent in 2000. Gelijktijdig is het aandeel van de speciaalzaken in vers gedaald tot 16,7 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De verwachting is dat dit aandeel de komende tien jaar zal dalen tot hooguit 10 procent. De toekomstgerichte speciaalzaken bundelen hun krachten om tot een goede formuleafstemming te komen, kopen gezamenlijk in om kosten te besparen en veranderen van ambachtsman en verkoper tot kok en gastheer. Dit is een van de conclusies uit het State of the Art in Fresh-onderzoek van Cap Gemini Ernst & Young; een onderzoek naar de toekomstontwikkelingen binnen de versbranche.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie