Wat vindt u: moet De Vegetarische Slager wel of niet refereren aan vlees?

Doe mee aan de poll.

De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit verbiedt de naamgeving op de producten van De Vegetarische Slager. We besteedden er eerder vandaag aandacht aan in een rondvraag.

De meeste merkenexperts zijn het eens over de waarschuwing van de NVWA: onzin.  En op sociale media  klinken overwegend dezelfde geluiden.

Al zou het merk volgens sommige experts wel kunnen nadenken over een andere branding en positionering, eentje die minder leunt op ‘vlees-maar-dan-anders’. Op de langere termijn heeft dit namelijk een beter effect op de kracht van het merk.

De Vegetarische Slager koos jaren geleden echter niet voor niets zijn producten namen te geven die verwijzen naar het originele vlees: het merk roept al jaren tegen vrouwen dat ze een keer per week hun man moeten bedriegen met de vleesvervangers, en heeft behoorlijk succes met deze communicatie.

Vegetarische Slager-marketeer Niko Koffeman zei recent in een interview met Tijdschrift voor Marketing ook niet aan deze pay off te willen tornen.

Wat vindt u eigenlijk? Geef uw mening in onze poll.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie