Wepublic: uw partner voor reputatie, communicatie en public affairs

Samen met klanten werken wij vaak aan complexe vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs.

Wepublic levert advies, intelligence-oplossingen en ondersteuning ‘on the job’ (interim-management of detachering).

De verschillende specialismen binnen ons kantoor en onze geïntegreerde aanpak stellen ons in staat om het verschil te maken voor onze klanten. Van inzicht en inspiratie tot realisatie en evaluatie. Daarbij richten we ons op het realiseren van harde resultaten, bij voorkeur meetbaar. Geen communicatie om de communicatie. Geen public affairs om de public affairs. Maar focus op duurzame impact.

Onze ruim 35 professionals worden gedreven door drie passies: harde resultaten behalen voor onze klanten, bruggen slaan tussen organisaties en stakeholders en het inhoudelijk vernieuwen van ons vakgebied.

Wij werken voor zowel private, publieke als semi-publieke organisaties. Zij  kunnen vertrouwen op onze vijf kernwaarden: strategisch, ondernemend, fun-to-work-with, authentiek en resultaatgericht.

Advies

Waar klanten Wepublic voor inschakelen? We geven drie typische voorbeelden van onze advieswerkzaamheden.

Zo hebben we een fusie tussen twee grote onderwijsinstellingen gerealiseerd. We ontwikkelden een communicatiestrategie, gaven inzicht in actuele ontwikkelingen door monitoring, leverden communicatie-, PA- en merkadvies en ondersteunden bij de uitvoering van de plannen. Het resultaat was dan ook een succesvolle fusie, gesteund door politiek, sector, media en medewerkers.


Wepublic heeft ook ervaring met issuemanagement. De klant wilde inzicht verwerven in de ontwikkelingen rondom de uitwerking van het nieuwe pensioenakkoord. In samenwerking met de klant hebben we onze Issue Tracker ingericht, analyses uitgevoerd en de inzichten vertaald naar een actieplan.

Wepublic wordt ook ingeschakeld voor het behalen van lobbyresultaten. Een sector kreeg te maken met een nieuwe situatie door een herzien beleidsplan. De klant vindt het essentieel dat haar stem ook in het nieuwe beleidsplan weerklinkt. Wepublic ontwikkelde samen met de klant het lobbyplan en werd ook gevraagd te ondersteunen bij de uitvoering van het plan. Uiteindelijk was er een succesvolle lobby, met een concreet resultaat voor de achterban en betere positionering van de klant.

Intelligence

U kunt ook bij ons terecht voor intelligence oplossingen. Wij leveren slimme tools voor klanten die alles willen weten over de politiek, stakeholders en het publiek. Van het monitoren van stakeholders tot een diepgravende analyse over de reputatie van de klant. Mét duiding over wat er speelt door onze politieke experts.

Houd grip op de politieke werkelijkheid met de Stakeholder Intelligence Monitor. Samen met onze klanten ontwikkelen we ook specialistische monitoren, zoals de gemeentemonitor, zorgmonitor, Europese monitor en de monitor voor Tweede Kamerverkiezingen 2021.

Wilt u inzicht krijgen in de ontwikkelingen rondom één specifiek issue? Dit kan met onze Issue Tracker. De politiek experts van Wepublic houden de ontwikkeling van een issue voor u in de gaten, voeren een sentimentanalyse uit en plotten voor u relevante influencers en stakeholders.

Wilt u stakeholdermanagement weer makkelijk maken? In samenwerking met een klant introduceerden wij daar een mobiele app voor: de
Stakeholder Engagement Tool. Met de SET heeft u een plek waar u met uw collega’s samen werkt aan stakeholdermanagement. U kunt herinneringen instellen om contact op te nemen met uw belangrijkste stakeholders.

Detachering en interim-management

Soms is on-the-job ondersteuning noodzakelijk, in de vorm van detachering of interim-management. Of het nu gaat om het tijdelijk vervangen van een collega, behoefte aan extra capaciteit vanwege drukte of een nieuw project. Wij leveren ervaren professionals die weten wat werkt, van junior adviseur tot senior adviseur. De kandidaten zijn werkzaam bij Wepublic of komen uit ons omvangrijke netwerk.

Benieuwd naar wat Wepublic voor u kan betekenen? Neem contact op met Wepublic via info@wepublic.nl of 020 – 240 5530.

Plaats als eerste een reactie