ZenithOptimedia voorspelt daling tv-budgetten

Groei budget internet en mobiel gaat ten koste van televisie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wereldwijd krijgen televisie-exploitanten te maken met een daling van advertentiebudgetten. Dat wordt voorspelt door Zenithoptimedia, onderdeel van Publicis. Het mediumtype heeft 30 jaar groei laten zien, maar de groeiperiode is nu voorbij.

Volgens ZenithOptimedia is televisie wereldwijd nog goed voor 40,2 procent van de advertentiebudgetten: 523 miljard dollar. In 2016 daalt dat naar 39,3 procent.

De daling wordt veroorzaak door een groei in reclame op internet en op mobiele media. Het budgetaandeel online groeit wereldwijd van 20,6 naar 26,6 procent (2013-2016).

Mobiele advertentie groeien ook zeer sterk: tot en met 2016 met 50 procent jaar-op-jaar, is de verwachting van ZenithOptimedia.

Bron: Financial Times via Villamedia

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie