Ford wil veel verdienen met weinig productie

Bill, de achterkleinzoon van automagnaat Edsel Ford heeft een nieuwe strategie bedacht om het verlieslijdende familiebedrijf veilig door zijn tweede eeuw te loodsen. De start lijkt veelbelovend, maar analisten hebben twijfels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo nieuw is het concept dat Bill Ford heeft bedacht eigenlijk helemaal niet. Het focust op een paar basisprincipes: kostenverlaging (bij overhead, productie en garantie), kwaliteitsverhoging en regelmatig nieuwe modellen uitbrengen. Wel opmerkelijk is Fords credo ‘Make more money by selling fewer cars’. Dat is vloeken in de kerk van de automobielindustrie, waar de vaste kosten zo enorm zijn dat iedereen erop gebrand is juist zoveel mogelijk te produceren. Bovendien, zo roepen sceptici in koor, beseft Ford wel dat minder auto’s verkopen ook een kleiner marktaandeel betekent? En dat terwijl het bedrijf zijn marktaandeel al sinds 1995 ziet slinken! Om nog maar niet spreken van de brand loyalty die verloren gaat als je je helemaal richt op het maken van hoge winstmarges. Voorlopig geven de cijfers Ford gelijk. De inkomsten stijgen nog steeds en zo ook de aandelen.

Bron: Fortune

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie