Integreren van ads in de content is een must bij Contextual Advertising

Door gebruik te maken van creatieve effecten, zoals Seedtag’s Extra Blend, worden advertenties naadloos geïntegreerd met de content

Contextual Branded Video voor Krups

Seedtag, de leider in Contextual advertising in EMEA en LATAM biedt verschillende creatieve effecten aan, om zo de integratie van contextuele advertenties in content te maximaliseren. Deze mogelijkheid stelt merken in staat om de merkboodschappen naadloos te integreren in content, en zo een effect te creëren wat de ads niet alleen aantrekkelijker maakt, maar ook de campagneresultaten verbeterd ten opzichte van standaard outstream video oplossingen. Door gebruik te maken van deze oplossing wordt de video skip rate verlaagd met wel 85%. 

Integratie betekent innovatie, wanneer contextual ads blenden met de content. Contextuele relevantie stopt niet na het targeten van een consument, maar gaat door in de creatie van de uiting. Wat laat ik zien en waar? Als merk wil je zichtbaar zijn op posities die opvallen, om vervolgens te blenden met relevante content, zonder de gebruiker te irriteren.

Seedtag’s Extra Blend

Met behulp van de Extra Blend layout kan een hogere merk associatie met de content gerealiseerd worden: afbeeldingen en video’s worden aantrekkelijker en houden de aandacht van de gebruiker langer vast, wat er voor zorgt dat merken effectiever hun boodschap kunnen overbrengen en een hogere ad recall kunnen realiseren. 

Seedtag is constant haar creatieve alternatieven aan het ontwikkelen, die zowel een optimale ux garanderen als merken helpen met hun doelgroep te connecten. Creatieve effecten zoals de Extra Blend zijn ontworpen om zo te integreren dat ze worden gezien als onderdeel van de content zelf. Zo krijgen adverteerders de kans hun doelgroep te verrassen met opvallende ads die afwijken van de standaard.

De resultaten

De resultaten van het Extra Blend effect, gecertificeerd door IAS en MOAT, laten zien dat het Extra Blend effect kan helpen de aandacht van de gebruiker te trekken en te behouden. De video skip rate wordt verlaagd met 85% vergeleken met dezelfde campagne uitgeleverd via minder geïntegreerde oplossingen. Verder zorgt dit effect bij de test campagne voor 22% meer video completions. 

Het Extra Blend effect integreert de ad in de afbeelding van een artikel, maar zorgt er altijd voor dat ongeveer 40% van de originele afbeelding zichtbaar blijft. In die zin neemt de informatie van de adverteerder voldoende ruimte in beslag, maar wordt deze altijd volledig in de afbeelding geïntegreerd zonder het volledig te bedekken. 

Fernando Pascual, Global Head of Design bij Seedtag, geeft aan: “de integratie in van de ad in de content maximaliseert de voordelen van contextual advertising voor merken. Met het Extra Blend effect helpen we merken om relevant te zijn voor elke doelgroep, omdat hun ads volledig blenden met de content waar de doelgroep geïnteresseerd in is. Dit is het belangrijkste onderdeel van dit effect: ads blenden met de content waar ze onderdeel van zijn”.

Tot slot

Met Contextual Advertising kan een merk efficient adverteren door direct relevant te zijn zijn met de content die lezers aan het consumeren zijn, zonder het gebruik van cookies of het verzamelen van personally identifiable information (PII). Seedtag heeft een krachtige Contextual A.I. technologie om adverteerders een volledig pakket aan innovatieve mogelijkheden en tools te bieden voor de beste contextuele integratie. Daarnaast genereren Seedtag’s innemende oplossingen een positievere respons dan reguliere ads, omdat ze aantrekkelijker, leuker en interessanter worden gevonden door de gebruikers*.

*Metrixlab studie - Efficiently reach users trough visual media

Live link Krups creative

Over Seedtag

Seedtag is de leider op het gebied van Contextual Advertising, die zeer impactvolle en aantrekkelijke advertenties creëert voor relevante, premium en visuele content. Op deze manier wordt targeting en rendement mogelijk gemaakt voor uitgevers en adverteerders. De contextual A.I. van het bedrijf stelt adverteerders in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesses. 

Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen, en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 180 medewerkers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia.

Plaats als eerste een reactie