Konmar wordt prijsvechter

Het opnieuw in zwaar weer verkerende supermarktconcern Laurus wil van winkelformule Konmar een prijsvechter maken. De 43 Laurus-filialen moeten vergelijkbaar worden met ketens als Nettorama, Hoogvliet en Jumbo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt De Telegraaf. In het najaar opent Laurus twee proefwinkels, gevolgd door een derde in het eerste kwartaal van komend jaar. Directievoorzitter Harry Bruijniks wil nog niet zeggen onder welke naam de nieuwe formule gaat opereren. Het wordt in ieder geval een andere formule dan de Konmar-winkels, waarmee Laurus enkele jaren geleden Nederland wilde veroveren. Die operatie mislukte, waardoor het concern bijna omviel. Zonder de hulp van het Franse supermarktconcern
Casino had de onderneming het avontuur waarschijnlijk niet overleefd.

Bruijniks: ‘We hebben de afgelopen maanden veel gedaan bij de Konmar Superstores, zoals het verlagen van de prijzen van 5000 artikelen. Maar dat heeft voor het gevoel van de consumenten niet veel veranderd. Er is dus een
imagoprobleem dat opgelost moet worden.'

Bruijniks beklemtoonde dat de keten niet te koop staat. Daarmee reageerde hij op de geruchten die rondzingen in de branche.

Ook Super De Boer wordt onder handen genomen. ‘We gaan werken aan de totale uitstraling van de winkels en de huismerken. De prijzen van de formule moeten altijd lager zijn dan die van Albert Heijn. Als AH de
prijzen verder verlaagt, gaan wij daarin mee.'

Onder de naam Edah Lekker & Laag wordt meer nadruk gelegd op huismerken bij Edah, de derde winkelformule van Laurus. Inmiddels zijn er zes van dergelijke zaken. ‘We zien een omzetgroei van 35 procent in de winkels die we verbouwd hebben. De prestatie is aanzienlijk beter dan de huidige Edah-trend', aldus Bruijniks (Telegraaf/ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie