Nederland wint drie printleeuwen in Cannes

Geen gouden printleeuwen voor Nederlandse bureaus dit jaar in Cannes. Van de negen inzendingen die gisteren op het Internationale Advertising Festival in de Franse badplaats de shortlist haalden (gemaakt door de bureaus Ubachs Wisbrun, TBWA/Campaign Company, Publicis en Van Walbeek Etcetera) worden er vanavond twee met brons en één met zilver bekroond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Marathon-advertentie van TBWA/CC voor Delta Lloyd behaalde als enige een zilveren Leeuw, de Kunstschaatser voor dezelfde adverteerder kreeg brons. Ook de Playboyadvertentie (‘Muis’) van Publicis was goed voor een bronzen bekroning.

De jury onder leiding van de Braziliaan Marcello Serpa kende de Grand Prix toe aan Lowe Lintas Londen, voor de Stella Artois-campagne (Whitbread Bear Company). Voor Nederland zat dit jaar Reinier Bresser van Straad in de printjury.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie