Premium

Ouders van Verongelukte Kinderen en Happiness Brussels lanceren bioscoopspot met alleen emoji’s

De kleine, vrolijke ‘emoji’s’ en smileys die we kennen van onze smartphones, vertellen een indringend verhaal in deze bioscoopcampagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een groot wit scherm, onverwachte muziek en enkel de kleine, vrolijke ‘emoji’s’ en smileys die we kennen van onze smartphones. De film van Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) roept op intrigerende wijze weggebruikers op om niet hun smartphone te gebruiken in de auto. 

De film is gemaakt door communicatiebureau Happiness in Brussel, dat al jaren partnert met OVK. De film zal te zien zijn in 425 Belgische bioscopen en op internet. De campagne kwam tot stand onder de creatieve directie van Philippe Fass en de uit Nederland afkomstige Niek Eijsbouts.

239 verkeersdoden per jaar in België door smartphones
‘Met steeds meer connectiviteit en functies op onze smartphones begint de auto op een mobiel kantoor te lijken. Dit kan fatale gevolgen hebben voor jezelf, maar vooral voor andere onschuldige weggebruikers,’ aldus Koen Van Wonterghem van OVK. Alleen al in België vallen elk jaar zo’n 239 doden in het verkeer door afleiding die ontstaat door smartphonegebruik.

De film vertelt het liefdesverhaal van een meisje dat de jongen van haar dromen ontmoet, tot één smiley daar een abrupt een einde aan maakt. ‘We willen weggebruikers met deze film een spiegel voor houden, door iets ogenschijnlijk onschuldigs zo fataal te laten zijn. De cinema, een plek waar veel mensen gefocust zijn en waar muziek en beeld elkaar perfect versterken, is bij uitstek geschikt om de boodschap over te brengen. En zeker niet onbelangrijk, omdat mensen na afloop vaak weer in hun auto stappen,’ aldus Van Wonterghem.

Geoffrey Hantson van Happiness: ‘Met deze film brengen we een mooi vervolg op “”, het concept dat Happiness voor OVK al enige jaren invult met vaak geprezen campagnes. En bovendien, in een tijdperk waar iedereen digitaal en sociaal wil zijn, is het ook goed om weten dat de meer traditionele media, in dit geval bioscoop, ook nog steeds enorm veel waarde kunnen hebben. Omdat bioscoop de doelgroep voor OVK op een heel impactvolle wijze in het hart kan treffen.’

De film is van 29 april t/m 5 mei te zien in 425 bioscopen in heel België.

Credits
Client: OVK
Contactpersoon: Koen Van Wonterghem
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative director: Niek Eijsbouts, Philippe Fass
Concept Provider: Tom Galle, Paul Busschau
Copywriter: Niek Eijsbouts, Marnix Robyns
Account Management: Hans Smets
Agency producer: Bart Vande Maele
Production company: Rococo
Sound design: Sonicville

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden
Advertentie