Publicis One verjongt de directie (voor 1 dag)

Ruim 200 kinderen nemen vandaag voor één dag de baan over van Nederlandse CEO’s, politici en hoofdredacteuren.

In dat kader krijgt Publicis One vandaag twee bazen van 11 jaar oud, en wordt Zenith vandaag geleid door een 16-jarige CEO. Tijdens JINC Baas van Morgen ervaren de basisschool- en vmboleerlingen, die opgroeien in een omgeving met sociaaleconomische achterstand, hoe het is om de leiding te hebben en doen zij waardevolle contacten op voor later.

Met Baas van Morgen wil JINC, een non-profitorganisatie die strijdt tegen kansenongelijkheid onder jongeren, de aandacht vestigen op het feit dat een goede start op de arbeidsmarkt niet vanzelfsprekend is voor elk talent van morgen. Want wie geboren is een wijk met veel werkloosheid, heeft in Nederland minder kans om het ver te schoppen – hoe slim of capabel hij of zij ook is.
 
Bij Publicis One is talentontwikkeling een belangrijk onderdeel. 'Deze kinderen krijgen een unieke kans om bij allerlei bedrijven binnen te kijken. Maar ook voor ons is het een unieke kans, want het zou toch mooi zijn als we onze drie jonge leiders kunnen inspireren om later in hun carrière tot grote hoogte te stijgen', zegt Cornelie Weller, ceo van Publicis One.
 
Na een dag hard werken verzamelen de ‘jonge en oude bazen’ zich in Amsterdam voor een slotconferentie. Hier delen ze hun ervaringen, geven ze elkaar tips en sluiten ze de dag af met een blik op de toekomst.

Foto: Dario (11), Raani (11) en Illaysja (16) met Marc Verschoor en Cornelie Weller

Advertentie