Veilingen onverminderd populair

Consumenten houden van koopjes. Onlineveilingen zijn onverminderd populair.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Weliswaar zijn onlineveilingen volgens de FBI de grootste bron van klachten over fraude, maar dat weerhoudt consumenten er niet van om er druk gebruik van te blijven maken. Dat blijkt uit de Digital Consumer Shopping Index van Greenfield Online. Het veilinggebruik was in 2000 iets groter dan in 1999. Maar liefst 85% van de verkopers en kopers was tevreden over hun veilingervaring. De meest verhandelde goederen zijn cd’s, kleding, vliegtickets, computersoftware en apparaten op het gebied van gezondheid, schoonheid en fitness. Greenfield’s onderzoekspopulatie bestaat uit leading-edge-consumenten, die gemiddeld 19 uur per week over het internet surfen en waarvan 70% gebruikmaakt van onlineveilingen. De belangrijkste redenen om via veilingen te kopen: goede deals (74%), prijsoriëntatie (62%), fun (55%). En om te verkopen: winst / geld terug zien (74%) en spullen kwijt kunnen (71%).

< SIZE=1>Bron: marketing news, 20-11-2000<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie