Waarom inschrijven voor de Accenture Innovation Awards 2012 loont

Vanaf vandaag kan innoverend Nederland meedoen aan de Accenture Innovation Awards 2012. Natuurlijk voor de mediawaarde van de Blauwe Tulp en de Publieksprijs – vorig jaar vijftigduizend euro. Maar voor deelname aan de Innovation Awards is meer te zeggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winnaar van deze zesde editie voegt zich bij grote namen als Hyves, Buienradar en AMBER Alert. Het concept van 2011-juryprijswinnaar Repudo wordt inmiddels beproefd door onder andere KPN, Heineken en T-Mobile. De palmares van Blauwe Tulp-winnaars voor de communicatie-, media- en technologiesector ziet er zo uit: TenPages.com (2010), Layar (2009), Myngle (2008) en SellaBand (2007).

Exposure, aandacht en herkenning
Publieksprijswinnaar van vorig jaar, Roamler, raadt alle innovatieve start-ups aan zich in te schrijven. Oprichter Wiggert de Haan: “De Innovation Awards hebben ons veel exposure, aandacht en herkenning gebracht. Het is ontzettend gaaf dat bedrijven Roamler meteen associëren met ‘geld verdienen met je smartphone’.”

Kritischer naar je product of dienst kijken
Ook andere deelnemers plukken vruchten van de Innovation Awards. Start-ups als 22Tracks, eFaqt, Peecho, Zwapp, PageFreezer en Foodzy pitchten hun concept vorig jaar meermaals voor de jury. Om de inschrijvingen van 2012 te beoordelen, zetten juryleden – onder wie Boris Veldhuijzen van Zanten, Willem Sijthoff en Simone Brummelhuis – hun vakkennis weer in. “De feedback van de jury geeft je als deelnemer stof tot nadenken en de kans om het product nog beter te maken”, aldus Wiggert. “Als je steeds vaker je pitch doet, leer je je product steeds beter kennen en ga je kritischer naar je product kijken. De vragen die de jury stelt, maken je product echt een stuk beter.”

Contact met de top van Nederlandse bedrijven
Bovendien kan deelname aan de Accenture Innovation Awards start-ups in contact brengen met de top van Nederlandse bedrijven. Dat gebeurt via de Innovation Exchange – een spin-off van de Innovation Awards. Op de Innovation Exchange 2012 ontmoetten bijvoorbeeld Sanoma, KPN, RTL Nederland, Boom Uitgevers en Vodafone meer dan vijftig ondernemers die deelnamen aan de Innovation Awards. In veel gevallen was er sprake van een match en zijn vervolgafspraken gemaakt. Deze speeddates met een hoge succesrate zijn een mooi voorbeeld van de verborgen waarde van de Innovation Awards.

Ook exposure, waardevolle feedback op jouw innovatieve concept én kans maken op de Blauwe Tulp en Publieksprijs? voor de Accenture Innovation Awards 2012.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie