Werken communicatieprijzen motiverend of averechts?

Het is een bekend gegeven dat de reclame- en communicatiebranche zo ongeveer de meeste vakprijzen van alle branches heeft. In hoeverre draagt dit bij aan effectiviteit en wanneer werkt het juist averechts?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik las onlangs een artikel over een (ik geloof Belgisch) reclamebureau dat besloten heeft om niet meer mee te doen aan het prijzencircus. Zij merkten namelijk dat ze altijd een dubbele agenda hadden: de klant bedienen én prijzen winnen. En waar gaat het nu eigenlijk om? Juist: de klant. Tenminste, dat zeggen we altijd zo graag. Maar doen we ook wat we zeggen of willen we toch wel graag een winnen?

Natuurlijk zijn er ook communicatieprijzen die je juist kunt winnen door de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn, zoals de . Dat is dan wel weer een motiverende vakprijs waarvoor communicatieprofessionals extra hun best willen doen. En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer, maar ik geef eerlijk toe dat ik lang niet alle vakprijzen ken.

Wat vinden jullie van dit soort vakprijzen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie